9 września 2021 Udostępnij

3 wskazówki, jak pokonać lęk przed ćwiczeniami

Bershka

Lęk dotyka wielu ludzi każdego dnia. Dla niektórych może on objawiać się jako brak chęci wyjścia z domu, podczas gdy dla innych może to być poważny dyskomfort w otoczeniu grup ludzi. Jeśli zauważysz, że odczuwasz niepokój lub strach przed ćwiczeniami, być może warto zastanowić się nad sposobami złagodzenia tych uczuć i nadal dbać o swoje ciało. Zamiast całkowicie rezygnować z aktywności fizycznej, warto zmienić sposób wykonywania ćwiczeń oraz miejsce, w którym się je wykonuje. Oto 3 wskazówki, które pomogą Ci pokonać lęk przed ćwiczeniami:

Trening w domu

Ćwiczenie nie musi odbywać się w otoczeniu innych ludzi. Jeśli naprawdę nie chcesz się pocić, gdy inni są w pobliżu, możesz rozważyć sposoby, w jakie możesz ćwiczyć w domu. Nawet dla tych, którzy mają małe domy, mieszkają ze współlokatorami lub nawet z rodzicami, niektóre rodzaje sprzętu, takie jak te 5-kilogramowe hantle heksagonalne, są na tyle małe, że możesz wykonywać różne ćwiczenia w sypialni. Nie musisz nawet wiecznie ćwiczyć na osobności. Kiedy poczujesz się wystarczająco pewnie, możesz zacząć próbować ćwiczyć w miejscach publicznych. Na razie ważne jest, że jesteś coraz swoje ciało w ruchu, ze względu na korzyści, które przynosi do narządów, mięśni, a nawet zdrowia psychicznego.

Zastanów się nad czasem

To całkowicie uzasadnione, że nie chcesz ćwiczyć w domu, ale to nie znaczy, że możesz zrezygnować z ćwiczeń. Jeśli podoba Ci się pomysł ćwiczeń poza domem, czy to w parku lub siłowni, ale nie chcesz iść, gdy jest zajęty, może warto zrobić małe badania pierwszy. Ogólnie rzecz biorąc, siłownie mają tendencję do spokojnych czasach, takich jak kiedy ludzie są w pracy lub, jeśli siłownia jest otwarta 24 godziny na dobę, bardzo późno w nocy i wcześnie rano. Prawdopodobnie chciałbyś uniknąć chodzenia tuż przed dniem pracy i tuż po, ponieważ jest to czas, kiedy większość ludzi prawdopodobnie pójdzie, co nie pomoże ci w niepokoju związanym z ćwiczeniami. Powoli, można stopniowo zacząć chodzić, gdy populacja wzrasta, co pozwoli Ci ułatwić sobie pracę w pobliżu nieznajomych.

Miej kolegę

Niezależnie od tego, czy idziesz na siłownię, biegasz po parku, czy nawet ćwiczysz w domu, pomocne może być posiadanie ze sobą przyjaciela. Nie tylko sprawi to, że ćwiczenie będzie przyjemniejsze dla was obojga, ale także pozwoli ci poczuć się pewniej, wiedząc, że ktoś, komu ufasz, jest tuż obok ciebie. Aby nie przejmować się niepokojem związanym z ćwiczeniami, można również rozważyć ćwiczenia w parach, które pozwolą wam obojgu bawić się przy zachowaniu dobrej kondycji.

Zarówno dobre samopoczucie fizyczne, jak i psychiczne jest ważne, dlatego warto znaleźć sposoby na obejście wszelkich lęków, które obecnie odczuwasz. Ćwiczenia mogą również pomóc złagodzić te obawy, dzięki uwalnianiu endorfin, a także zwiększeniu pewności siebie.

Robert Chmielowski

Redakcja mmozin.pl