31 maja 2021 Udostępnij

10 sposobów na poprawę zdrowia jelit

Bershka

W ostatnich latach coraz częściej mówi się o zdrowiu jelit i naszym mikrobiomie, a wynika to z jednego podstawowego faktu - naukowcy wiążą zdrowie jelit ze wszystkim, począwszy od szczęścia, poprzez długość życia i nie tylko. Jeśli chodzi o zdrowie naszych jelit, istnieje niezliczona ilość dość prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić stan bakterii jelitowych, a co za tym idzie, ogólny stan zdrowia. Mając to wszystko na uwadze, mamy dziesięć prostych sposobów, aby poprawić swoje zdrowie jelit poniżej. Rzuć okiem!

1. Wszystko zaczyna się od diety

Pierwszą rzeczą, którą będziesz chciał skupić się na jest poprawa swojej diety i oczyszczania go z potencjalnie szkodliwych pokarmów. Biorąc pod uwagę, że twoje jelita są organem w organizmie odpowiedzialnym za rozkładanie pokarmów, zdecydowanie będziesz chciał zacząć od tego miejsca. Nasze jelita są domem dla tysięcy różnych bakterii, z których wszystkie mają zróżnicowane wymagania co do pokarmów, których potrzebują. W związku z tym bardzo ważne jest, aby spożywać zróżnicowaną dietę bogatą we wszystkie grupy pokarmów, takie jak warzywa, owoce i zboża. Niestety, dieta zachodnia składa się z o wiele za dużej ilości rafinowanego cukru, przetworzonej żywności, olejów i alkoholu. Wszystkie te zrobić znacznie więcej szkody niż pożytku, jeśli chodzi o nasze zdrowie jelit, więc pracować, aby zmniejszyć te przede wszystkim.

Sprawdź promocje rosmann.

2. Warzywa i rośliny strączkowe są idealne

Chociaż istnieje wiele różnych zdrowych pokarmów, które można jeść, nasze żołądki i jelita zrobić najlepiej z dużą ilością warzyw i roślin strączkowych w menu. Zawsze dobrze jest zacząć od warzyw i roślin strączkowych, takich jak fasola kidney, fasola pinto i inne rodzaje soczewicy. Bakterie, o których mowa powyżej, odżywiają się tymi pokarmami o wysokiej zawartości błonnika, co pozwala utrzymać zdrowie jelit w ryzach. Na dodatek owoce bogate w błonnik świetnie nadają się do urozmaicenia naszej mikrobioty i stanowią dla niej dodatkowe źródło pożywienia. Rozważ kilka z poniższych:

  • Fasola
  • Soczewica
  • Brokuły
  • Maliny
  • Ciecierzyca

3. Rozważ kolonoskopię

Choć nie jest to bezpośredni sposób na poprawę zdrowia jelit, zaplanowanie kolonoskopii może być konieczne, jeśli podejrzewasz, że masz poważniejszy problem. Oczywiście najpierw udaj się do swojego lekarza pierwszego kontaktu, który będzie w stanie udzielić Ci dalszych porad w tej sprawie. Po kolonoskopii lekarz może przedstawić Ci wyniki i poinformować Cię, czy należy podjąć dalsze kroki, czy też wszystko jest w porządku!

4. Unikaj sztucznych słodzików

Pamiętając o tym, że cukier jest szkodliwy dla zdrowia jelit, tak samo jak jego sztuczne odmiany. Te słodziki jak sorbitol i Sweetener 950 i 951 pracy do rozstroju naszej flory żołądkowej i zasadniczo zostawić nas gorzej na zużycie, jeśli chodzi o zapalenie żołądka i faktycznie zwiększenie naszego cukru we krwi.

5. Fermentowane pokarmy zachęcają do wzrostu flory żołądkowej

Piątym sposobem na poprawę zdrowia jelit jest trzymanie się fermentowanych pokarmów, kiedy tylko możesz. Składniki, przekąski i posiłki, które zawierają sfermentowane pokarmy pozwalają żołądka lepiej stworzyć środowisko dla lepszych bakterii jelitowych, a w rezultacie, będziesz trzymać się na szczycie zdrowia jelit. Jest to tak proste, jak dodanie do swojej diety pokarmów takich jak jogurt, kimchi i kapusta kiszona.

6. Zwiększ ilość prebiotyków i probiotyków

Jak być może już wiesz, twoje probiotyki to bakterie, które znajdujemy w naszych żołądkach, a prebiotyki są "pokarmem" dla tych bakterii, aby mogły się rozwijać. Probiotyki i prebiotyki, przyjmowane w połączeniu ze sobą, tworzą idealne środowisko dla doskonałego zdrowia jelit i sprawiają, że śledzenie stanu zdrowia żołądka i jelit jest o wiele łatwiejsze dla większości ludzi.

7. Priorytet Wholemeal And Wholegrain

Innym krytycznym sposobem na poprawę zdrowia jelit jest skupienie się na swoich całych ziarnach, a nie na swoich nadmiernie przetworzonych wariantach. Z większą ilością błonnika, te ziarna zapewniają więcej przekąski dla bakterii jelitowych i utrzymać żołądek i zdrowie jelit w ryzach. Te różne, wysokie ziarna błonnika będą również pomóc, jeśli chodzi o ruchy jelit.

8. Vegan And Vegetarian Diets Remain Supreme

Do innego, raczej zaangażowanego sposobu na poprawę zdrowia jelit - rozważ podjęcie trasy wegańskiej. Jak mówi nam nauka, ludzie robią o wiele lepiej, jeśli chodzi o zdrowie jelit, gdy polegamy na diecie opartej na wszystkich roślinach, a nie jeden wypełniony czerwonym mięsem, nabiałem i rybami. Mając to na uwadze, te diety są zazwyczaj bogate w błonnik i bardziej skuteczne w utrzymaniu zdrowia jelit.

9. Zrozum polifenole

Naszym drugim do ostatniego rozważania jest jedzenie żywności o wysokiej zawartości polifenoli! Związki te wspomagają nasze jelita w utrzymaniu zdrowia i efektywnej pracy. Związki te można znaleźć w większości skórek owoców i migdałów, zielonej herbaty, surowego kakao, jagód i brokułów. Zwiększenie spożycia tych pokarmów będzie działać cuda dla zdrowia jelit.

10. Rozważ suplement

Aby zakończyć naszą listę, możesz rozważyć suplement probiotyczny. Jeśli nie jesteś zbyt pewny swojego zdrowia jelit lub nie wiesz, czy jesteś w stanie całkowicie zmienić swoją dietę, możesz być w stanie poprawić swoje zdrowie jelit za pomocą suplementu, który aktywnie dodaje i zwiększa ilość bakterii jelitowych.

Robert Chmielowski

Redakcja mmozin.pl