16 czerwca 2021 Udostępnij

Przełamywanie złych nawyków żywieniowych i ich wpływ na twoją dietę

Już od jakiegoś czasu tkwisz w domu, a ulubiona para dżinsów przylega do Ciebie tak mocno, że ledwo możesz dojść do lodówki. Nie byłeś na siłowni od prawie roku i nie czujesz się komfortowo uprawiając jogging w masce. Jeśli używasz swoich ust bardziej do chrupania chipsów niż do rozmowy, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby nie spowodować trzęsienia ziemi, kiedy świat w końcu wróci do normy i będziesz mógł wyjść z domu. Nie potrzebujesz wymyślnych soków oczyszczających czy gotowych posiłków, chodzi o to, by zmienić swoje złe nawyki żywieniowe.

Jedz powoli

Może się wydawać, że na horyzoncie jest apokalipsa, ale jeszcze jej tu nie ma, więc możesz się zrelaksować, nikt nie zamierza zabierać ci jedzenia. Weź oddech pomiędzy kęsami i delektuj się posiłkiem. Nie jedz, kiedy telewizor jest włączony, ponieważ możesz się rozproszyć i nie zdawać sobie sprawy z tego, ile jesz. Twoje ciało potrzebuje 20 minut, aby zdać sobie sprawę, że jest najedzone, a im wolniej jesz, tym mniej będziesz chciał jeść.

Nie jedz, kiedy nie jesteś głodny

Bershka

Jeśli pracujesz w stresującej pracy, to może być kuszące, aby przejść do pokoju przerwy i jeść swoje uczucia w postaci małych torebek słonych przekąsek lub starzenia się pączki, które są resztki ze spotkania pracowników. Możesz zatrzymać się na filiżankę kawy z fast foodu w drodze do domu z pracy i dać się uwieść zapachowi frytek. Możesz też po powrocie do domu zasiąść przed telewizorem z paczką chipsów i nie wstawać z łóżka, dopóki nie nadejdzie pora na sen. Mimo że dobrze jest jeść regularne posiłki, należy słuchać swojego organizmu i jeść tylko wtedy, gdy jesteśmy naprawdę głodni. Jeśli jesteś sfrustrowany w pracy, możesz wybrać się na spacer na zewnątrz zamiast chodzić do pokoju przerw i zawsze możesz zrobić kawę w domu, zamiast zatrzymywać się, aby kupić ją w miejscu, które również sprzedaje jedzenie. Jeśli czujesz, że po prostu trzeba chomp na coś, gdy jesteś zły, dostać kilka pałeczek selera i marchewki i iść do miasta. To szybko położy kres twoim złym nawykom żywieniowym.

Jedz etycznie

Czy wiesz, że małe dzieci są zatrudniane do zbierania ziaren kakaowca? Czy masz pojęcie, jak traktowane są zwierzęta na farmach fabrycznych? Czy wiedziałeś, że Coca-Cola,Pepsi i Nestle mają fatalne wyniki w zakresie ochrony środowiska? Jeśli zbojkotujesz produkty, które są szkodliwe dla ludzi, zwierząt i ziemi, pomożesz sobie w ten sposób zachować zdrowie. Poczucie winy może być świetnym motywatorem. Jedzenie pełnowartościowej, organicznej żywności będzie lepsze dla ciebie i dla otaczającego cię świata. Przejście na wegetarianizm może być dobre dla twojej talii, jak również poprawne politycznie. Potrzeba 10 funtów białka roślinnego, aby wyprodukować jeden funt wołowiny. Ziemia będzie trwać o wiele dłużej, jeśli ludzie przestaną hodować zwierzęta na żywność. Dlaczego nie poszukać w Internecie i nie wypróbować wegańskiego przepisu lub dwóch? Pokonanie złych nawyków żywieniowych i zdrowe odżywianie nie jest tak trudne, jak się wydaje. Przy odrobinie wysiłku, można być zdrowej wagi i mieć miejsce do oddychania w tych dżinsach swoich.

Karolina Górska

Redakcja mmozin.pl