2 kwietnia 2021 Udostępnij

Pandemia zdrowia psychicznego COVID-19 - co marki robią, aby ją zwalczyć

Nie mówmy nawet o tym, co to był za wstyd 2020. Słyszeliśmy już wystarczająco dużo. Z Bożym Narodzeniem na horyzoncie i rozmową o szczepionce lub dwóch, przynajmniej większość z nas może zakończyć rok z odrobiną nadziei i radości.

Jednak nie dla wszystkich jest to ta sama historia. Kryzys zdrowia psychicznego, który pojawił się od 2020 roku, jest przez wielu nazywany "pandemią w ramach pandemii". Martwią nas finanse, bezrobocie jest wszechobecne, a my nie możemy nawet uściskać naszych przyjaciół i rodziny, kiedy tego najbardziej potrzebujemy. To, co przed nami stoi, jest niepewne, a wszystko to spowodowało poważne straty. Dbałość o nasze samopoczucie psychiczne jest teraz ważniejsza niż kiedykolwiek.

Interesujące jest to, jak rynek detaliczny reaguje na tę zmianę w społeczeństwie. Tak wiele marek odegrało swoją rolę w próbach "ułatwienia" pandemii dla swoich społeczności. Wiele z nich robi również wszystko, co w ich mocy, aby poprawić dobrobyt swoich społeczności.

Media społecznościowe - Bohaterowie czy złoczyńcy?

Jedna z przestrzeni w szczególności koncentruje się ostatnio na dobrym samopoczuciu psychicznym, a jest to przestrzeń techniczna. Wykorzystanie mediów społecznościowych gwałtownie wzrosło od czasu pierwszej blokady w marcu. Nie było wiele lepszego do zrobienia niż przewijanie w nieskończoność - co nie mogło przynieść wiele dobrego dla naszego samopoczucia. Powinno to być dla nas wystarczająco niepokojące, że wielu dyrektorów technicznych z Doliny Krzemowej wychowuje swoje dzieci w sposób wolny od technologii, w taki sam sposób, w jaki właściciel marki papierosów może powiedzieć swoim dzieciom, aby nie paliły. To mówi nam wszystko, co musimy wiedzieć o sposobie, w jaki media społecznościowe są projektowane, aby dać nam poczucie bezpieczeństwa.

Jednakże, w zeszłym miesiącu Facebook ogłosił nowy "portal zdrowia emocjonalnego", aby pomóc użytkownikom Instagram, WhatsApp, Facebook i Messenger lepiej zarządzać swoim samopoczuciem w sieci. Jest to centralne centrum zasobów w aplikacji na Facebooku, wypełnione poradami i informacjami od ekspertów z całego świata na temat tego, jak dbać o swoje samopoczucie w obecnych czasach. Snapchat również robi swoje, aby pomóc. W odpowiedzi na doniesienia, że 73% Snapchatterów czuje się bardziej zestresowanych niż w zeszłym roku, platforma połączyła siły z aplikacją mentalność Headspace, aby zaoferować medytacje in-app.

Zegarki Wellness

Czy zainwestowałbyś w zegarek wellness? Amazon Polska i Fitbit Sense to najnowsze produkty techniczne, które pozwalają śledzić stan zdrowia psychicznego użytkownika poprzez monitorowanie nastrojów i analizę stanów emocjonalnych. Amazon Halo jest wyposażony w zwykły zestaw funkcji śledzenia fitness, wraz z możliwością tworzenia skanów 3D swojego ciała w poszukiwaniu tkanki tłuszczowej i słuchania emocji w głosie. Fitbit Sense posiada funkcje oceny temperatury skóry, śledzenia snu i dogłębnego wykrywania stresu z możliwością rejestrowania, jak się czujesz.

Czy uważasz, że może to pomóc w utrzymaniu naszego sposobu myślenia w ryzach przez cały dzień, czy też jest to po prostu inny sposób, aby marka mogła czerpać korzyści z branży wellness? Niezależnie od tego, co myślisz, miło jest widzieć taki sam nacisk na zdrowie psychiczne, jak na zdrowie fizyczne w przypadku tych produktów z branży wellness.

Czasami wszyscy musimy co jakiś czas przypominać, aby zwolnić tempo i odprawić się ze sobą. Wspaniale jest widzieć duże firmy na całym świecie, które w tych czasach podkreślają to ważne przesłanie.

Robert Chmielowski

Redakcja mmozin.pl